Alla inlägg under september 2007

Av Spinal Stenos - 30 september 2007 12:51

T-56 dgr (skrev fel förra inlägget :)


Ett tag sen man var inne och skrev. Mest en massa väntan nu känns det som.

Veckorna släpar sig fram och helst skulle man vilja stoppa huvudet i sanden & komma fram igen den 26nov.


Det som som stör mig mest är att liksom luften gått ur mig. Innan när jag höll på och jagade sjukvården så var det inga (större) problem att hålla humöret uppe men sista veckan så har det varit ganska off. Man vill liksom inte göra nåt, eller man VILL, men därifrån till att kunna är en helt annan sak.

Tråkigt då det drabbar min familj mest. Dom skall ha all heder åt att orka klara av mig. Stubinen är RIKTIGT kort & oftast är man minst sagt tystlåten.

Få se till att ganska upp mig. Har ju inte surat ihop hittils & det vore väl fan om man skulle göra det nu. Så upp med hakan.


På återseende!!!


Av Spinal Stenos - 20 september 2007 10:47

Yes, äntligen är det klart. Pratat med kirurgen samt operationsplanerare igår.

T-87 dgr


Den 26 nov lägger jag mig under kniven för en 3-5 timmars operation på SpineCentre. Det som blir är att dom kommer åtgärda diskbråcken samt steloperation av L4-L5-S1.


Känns RIKTIGT bra att detta nu äntligen blir av. Det kommer vara åtta lååånga veckors väntan

Av Spinal Stenos - 17 september 2007 21:41


Efter helgens problem så kändes det anings bättre idag, mest beroende på att man sitter bättre när man jobbar och att man inte går lika mycket.


Dock så fick jag mig en dust med ryggen när man skulle hämta mat på lunchen. Blev tvungen att vända halvvägs då jag direkt känd att ryggen inte skulle palla promenaden på 15 min idag :(. Surt sa räven.


Också pratat med Spine Centre igen och nu väntar jag på samtal från läkaren som skall skära i mig för att bestämma xakt vad som skall göras och när

Av Spinal Stenos - 16 september 2007 20:01


Lördagen var/blev riktigt sunkig. Natten mellan fre-lör lyckades man bara få 3-4 timmar.. igen. Sen var jag tvungen att ge mig ut å handla lite men efter typ 20min i affären var det helt kört. Det är nåt med att gå i affärer. Är nog en kombo av det hårda golvet & sättet man går på när man håller i vagnen = nåt av det värsta man kan göra.


Idag blev det dock lite bättre. Fick lite mera sömn inatt samt att jag höll mig ganska mycket i stillhet under dagen.


Imorrn får jag förhoppningsvis bokat en tid för operation, bara jag får tag på Spine Centre

Av Spinal Stenos - 14 september 2007 18:12


 Fick samtal från chefen tidigare idag. Vi har kommit fram till en lösning för att jag skall kunna ta operationen på Spinecenter. FY FAN VA UNDERBART säger jag! Har pendlat mellan heaven & hell flera gånger denna vecka.


Nu gäller det bara att hålla ut några månader till. Förhoppningen är att jag skall kunna få en tid under november. Kommer att ringa Spinecenter ASAP på måndag morgon!


Det ljusnar lite i tunneln!!! 

Av Spinal Stenos - 14 september 2007 10:05


Drog i mig ett sömpiller på kvällen igår och lyckades iallafall få 4 timmar sömn. Tror man kunde haft mig som fläkt inatt så mycket som jag rörde på mig :)


Men att jobba är inte att tänka på. Satte mig 3 timmar med jobb imorse från 06.00 ändå, avbokade möten, tog lite samtal & fick skickat lite mail.

Av Spinal Stenos - 13 september 2007 22:00


Efter att ha stått upp stora delar av onsdagen på en dragning så tillbringades den kvällen i ryggläge men kramperna ville inte riktigt släppa.


Släpade mig till jobbet vid 6 imorse men efter lunch så sa kroppen stopp. Bara att halta hemåt och inta horisentalt läge men nu hjälper det inte ens att ligga. Krampen och smärtan vill fan inte släppa. 

Av Spinal Stenos - 10 september 2007 17:33


Hade ett möte med ansvariga på jobbet där dom förklarade att jag troligen kommer bli beskattad för operationen. Det skulle innebära att jag får pröjjsa ca halva kostnaden själv vilket blir ca 70000-80000 kr. Så just nu ser det lite mörkt ut.


Nästa vecka har jag tid hos den vanliga sjukvården. Får se vad som händer då. 

Ovido - Quiz & Flashcards