Direktlänk till inlägg 9 november 2007

En veckas smärta hemma

Av Spinal Stenos - 9 november 2007 17:56

Då har man varit hemma en vecka och kan väl säga att det ändå gått över förväntan. Visst, det har varit ett helvete emellanåt & sömn får blir det inte spec mycket. Somnar ganska OK men vaknar vid typ 2 å sen ligger man och försöker hitta en ställning. Sen så däckar man vid kl 6-7 och sover två timmar.


Dock så har sista två dagarna varit bäst hittils. Har också slutat med morfintablatterna. Visst var dom bra men man blir RIKTIGT bäng av dom. Har gått över på "light-drugs" men försöker hålla dom till ett minimum. Får käka 8 om dagen men håller mig till 3-4.


Under veckan har jag också klarat av 15-20min promenader 5 ggr. Man går inte fort men man tar sig framåt iallafall. Gött att komma ut. Sen blir det lätta övningar man fått av sjukgymnasten 2-3 ggr/dag.

 
 
Jeanette

Jeanette

12 februari 2008 12:10

Hejsan..Jag har nyligen fått diagnosen Spinal Stenos o ska snart träffa ortopeden. Läst din blogg många ggr o måste säga att jag är nervös om det blir en operation...

http://www.nogg.se/Japanese_chin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spinal Stenos - 8 januari 2010 10:23


Hej!Livet med en ny rygg går fortfarande som på räls. Titta gärna in i mitt nya liv.Tveka inte att  kontakta mig om det är nåt du undrar över.   http://cyberjunkies.wordpress.com/     ...

Av Spinal Stenos - 28 maj 2009 08:39

Hej! Numera hittar ni mig på http://cyberjunkies.wordpress.com/...

Av Spinal Stenos - 16 mars 2009 19:55

Nu var det återigen MÅNGA månader sen jag skrev senast och jag ber om ursäkt till folk som inte fått svar på sina frågor: Anette: Inga smärtor överhuvud taget numera. Kommer inte ihåg när jag tog smärtstillande senast. Lite begränsad i rörlighet men ...

Av Spinal Stenos - 10 september 2008 11:23

Har inte varit inne här på JÄTTELÄNGE.   Liten uppdate.   Det har var riktigt jobbigt i omgångar men från jan-feb och framåt så har det bara blivit bättre & bättre. Tränar fortfarande dagligen. 5-7 pass promenader /vecka & 2 pass styrketräning.Slarv...

Av Spinal Stenos - 3 november 2007 18:35

Efter att visat att jag även kunde gå i trappor så fick jag tillslut besked om att åka hem. Vid 11 kom ambulansen och hämtade mig för transport hem.   Att bara komma hem gör ju att man frisknar till. Nu väntade ett litet arbete med att försöka få ord...

Ovido - Quiz & Flashcards