Direktlänk till inlägg 28 maj 2009

Bloggen har flyttat

Av Spinal Stenos - 28 maj 2009 08:39

Hej!

Numera hittar ni mig på http://cyberjunkies.wordpress.com/

 
 
Ingen bild

Anki

11 december 2011 22:31

Hej!
kvinna som själv haft bl.a ichias tidigare, men har nu ont i ryggen,ned i benen, orkar ej stå o gå, eller stå i kö i affären..försöker gå med gåstavar..svårt att sova med smärtor..blev du bättre efter operationen..tycker Du? Och vilka besvär du hade blev bättre..?

Spinal Stenos

15 december 2011 11:42

Hej!

Jag har blivit helt frisk efter operationen. Alla besvär som jag skrivit om i bloggen är helt borta.

Ibland får jag lite ont i längdryggen men oftast beror det på att jag lyft för tungt eller tränat för mycket.

Lycka till

 
Ingen bild

Peter

2 februari 2012 14:50

Hej
Jag är en kille som är 33 år, år 2010 (tror det var i Maj) så opererade jag ryggen i Strängnäs för diskbråck och spinal Stenos, tiden efter var jag självklart öm men samtidigt bättre, i september så fick jag mer ont igen och jag började ana ugglor i mossen, nu idag står det klart att jag fått ett nytt diskbråck på samma ställe och samma nivå som det gamla (S1-L5), bensmärtorna är inte lika jobbiga som innan men dom finns där men ryggvärken blir jag smått tokig på ibland,böja sig är ingen större hit,så länge jag inte gör några "konstiga" rörelser åt vare sig vänster eller höger håll så funkar det skapligt men med en tvååring och en 7 veckors bebis här hemma så är det ju lite svårt att vara helt still,vissa dagar om jag nyser så får jag hålla i mig för det gör så in i hel.... ont i kroppen och bena mm, det värsta är att jag inte kan planera ngt med min familj utan det är mest dagsformen som får avgöra då jag vissa dagar är ganska ok och då kanske gör ngt medans jag då kanske är uträknad dagen efter.
Jag ska till Spine Center den 8 feb, tyckte du att dom var duktiga och bra, stelopererade du dig?

mvh

Spinal Stenos

17 mars 2012 09:05

Hej Peter!

Dom är mycket proffsiga på Spine Center. Duktiga & underbar personal.

Stelopererade mig samt fixade spinalstenosen

/Fredrik

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spinal Stenos - 8 januari 2010 10:23


Hej!Livet med en ny rygg går fortfarande som på räls. Titta gärna in i mitt nya liv.Tveka inte att  kontakta mig om det är nåt du undrar över.   http://cyberjunkies.wordpress.com/     ...

Av Spinal Stenos - 16 mars 2009 19:55

Nu var det återigen MÅNGA månader sen jag skrev senast och jag ber om ursäkt till folk som inte fått svar på sina frågor: Anette: Inga smärtor överhuvud taget numera. Kommer inte ihåg när jag tog smärtstillande senast. Lite begränsad i rörlighet men ...

Av Spinal Stenos - 10 september 2008 11:23

Har inte varit inne här på JÄTTELÄNGE.   Liten uppdate.   Det har var riktigt jobbigt i omgångar men från jan-feb och framåt så har det bara blivit bättre & bättre. Tränar fortfarande dagligen. 5-7 pass promenader /vecka & 2 pass styrketräning.Slarv...

Av Spinal Stenos - 9 november 2007 17:56

Då har man varit hemma en vecka och kan väl säga att det ändå gått över förväntan. Visst, det har varit ett helvete emellanåt & sömn får blir det inte spec mycket. Somnar ganska OK men vaknar vid typ 2 å sen ligger man och försöker hitta en ställning...

Av Spinal Stenos - 3 november 2007 18:35

Efter att visat att jag även kunde gå i trappor så fick jag tillslut besked om att åka hem. Vid 11 kom ambulansen och hämtade mig för transport hem.   Att bara komma hem gör ju att man frisknar till. Nu väntade ett litet arbete med att försöka få ord...

Ovido - Quiz & Flashcards