Direktlänk till inlägg 16 mars 2009

Friskare

Av Spinal Stenos - 16 mars 2009 19:55

Nu var det återigen MÅNGA månader sen jag skrev senast och jag ber om ursäkt till folk som inte fått svar på sina frågor:


Anette: Inga smärtor överhuvud taget numera. Kommer inte ihåg när jag tog smärtstillande senast.
Lite begränsad i rörlighet men inget som jag man inte hade innan *ler*


Nästan samma: Låter helt underbart detta. Nytt liv kan man säga.


Anne:  Korsetten hjälpte mig nåt otroligt första halvåret. Under ALLA promenader i många månader. Gjorde att man vågade ta i lite extra och inte behövde vara lika försiktig.

RoNo:  Hoppas rehaben går framåt?


Mera info om min rehab & träning kommer under kommande vecka.











 
 
Ingen bild

spinal stenos här med

7 april 2009 22:00

Hej, kille på 38 här som ska in på operation 16 april, hoppas det bli bra nu ;)

 
Ingen bild

Eva

18 april 2009 12:05

Hej! Hittade din sida här, med en hu-så-hemsk beskrivning av livet runt operationen! Jag har varit på väg operera mej för spinal stenos, och var uppe på Spine Center, men har valt att skjuta upp op, tills jag vet mera.Har nämligen många "fel" i min rygg, så Dr Spine Center sa när jag var där...att jag bara hade 50% chans att bli bättre. Men jag har så evinnerligt jvla ont dagligen nu o det påverkar så mkt i livet. Ingen kraft i benen magen säckar ihop pga att magmuskeln står i spänt läge hela tiden, o ibland är det inte roooolit alls! HUR mår du idag, är väl min största fråga. Jag är inte heller så gammal, fick diagnoserna på ryggen efter tjat om rtg 2005. 4 år har gått och jag har inte blivit bättre, sämre...o tål ingen som heslt belastning. Så...Har op hjälpt, hur mkt o vilken skillnad ser du? Jag har hört så mga som inte blir bättre...mer än tillfälligt. Lite för rädd för att det ska bli så med mej, om jag op...men vad är alternativen ibland, undrar jag:-) Hoppas du har lust svara mej?
Mvh Eva. Tack för go info om tiden runt op!

 
Ingen bild

Emma Lind

11 maj 2009 17:50

Hejsan!
Har läst din blogg med anledning av att jag är journalist och vill skriva om vårdgarantin. Förstår av dina inlägg att du inte behövde vänta så fasligt länge, men skulle gärna ha kontakt med dig ändå. Mejla mig gärna på emma.lind@barometern.se. Jag är tacksam om du kan svara så fort som möjligt. Andra som läser detta inlägg som kanske fått vänta länge (gärna i Kalmar län) är också jättevälkomna att kontakta mig snarast.

 
Ingen bild

11 september 2009 12:46

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spinal Stenos - 8 januari 2010 10:23


Hej!Livet med en ny rygg går fortfarande som på räls. Titta gärna in i mitt nya liv.Tveka inte att  kontakta mig om det är nåt du undrar över.   http://cyberjunkies.wordpress.com/     ...

Av Spinal Stenos - 28 maj 2009 08:39

Hej! Numera hittar ni mig på http://cyberjunkies.wordpress.com/...

Av Spinal Stenos - 10 september 2008 11:23

Har inte varit inne här på JÄTTELÄNGE.   Liten uppdate.   Det har var riktigt jobbigt i omgångar men från jan-feb och framåt så har det bara blivit bättre & bättre. Tränar fortfarande dagligen. 5-7 pass promenader /vecka & 2 pass styrketräning.Slarv...

Av Spinal Stenos - 9 november 2007 17:56

Då har man varit hemma en vecka och kan väl säga att det ändå gått över förväntan. Visst, det har varit ett helvete emellanåt & sömn får blir det inte spec mycket. Somnar ganska OK men vaknar vid typ 2 å sen ligger man och försöker hitta en ställning...

Av Spinal Stenos - 3 november 2007 18:35

Efter att visat att jag även kunde gå i trappor så fick jag tillslut besked om att åka hem. Vid 11 kom ambulansen och hämtade mig för transport hem.   Att bara komma hem gör ju att man frisknar till. Nu väntade ett litet arbete med att försöka få ord...

Ovido - Quiz & Flashcards