Direktlänk till inlägg 30 september 2007

En vecka i tysthet.

Av Spinal Stenos - 30 september 2007 12:51

T-56 dgr (skrev fel förra inlägget :)


Ett tag sen man var inne och skrev. Mest en massa väntan nu känns det som.

Veckorna släpar sig fram och helst skulle man vilja stoppa huvudet i sanden & komma fram igen den 26nov.


Det som som stör mig mest är att liksom luften gått ur mig. Innan när jag höll på och jagade sjukvården så var det inga (större) problem att hålla humöret uppe men sista veckan så har det varit ganska off. Man vill liksom inte göra nåt, eller man VILL, men därifrån till att kunna är en helt annan sak.

Tråkigt då det drabbar min familj mest. Dom skall ha all heder åt att orka klara av mig. Stubinen är RIKTIGT kort & oftast är man minst sagt tystlåten.

Få se till att ganska upp mig. Har ju inte surat ihop hittils & det vore väl fan om man skulle göra det nu. Så upp med hakan.


På återseende!!!


 
 
Ingen bild

tua

2 oktober 2007 13:33

Håll ut!!! Har själv blivit opererad för spinal stenos 2 gånger. Första gången -94, L4-L5, och nu i januari -07 stelopererad resten av längryggen högre upp, med 6 skruvar och 2 stagar. Det blir tufft efter operationen, men man blir bättre. Inte helt bra, men betydligt bättre. Och man blir inte stel. Det går att böja sig framåt hur bra som helst (men inte innan man får lov att göra det). Så lycka till!!!

 
Ingen bild

Nettan

5 oktober 2007 09:51

Hej!
Jag ska oxå in på Spine Center och opereras av O.Hägg Men jag ska "bara" stelop. L4-L5. Trodde jag hade diskbråck men disken var helt "paff". Det är ganska stor skillnad på en bråckop.och en steloperation så man är ju rätt orolig... Jag har haft en skitjobbig sommar men när jag läser din blogg så har Du nog haft det ännu värre. Min ishias går bara ner till knät och jag har inga domningar i benen. Men jag kan inte springa, träna jag spelar golf men måste kolla varje steg jag tar så jag inte trampar ner i nån liten håla för då "går ryggen av".
Vet Du någon bra sida där man kan läsa om riskerna och följderna av en steloperation?
Lycka Till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spinal Stenos - 8 januari 2010 10:23


Hej!Livet med en ny rygg går fortfarande som på räls. Titta gärna in i mitt nya liv.Tveka inte att  kontakta mig om det är nåt du undrar över.   http://cyberjunkies.wordpress.com/     ...

Av Spinal Stenos - 28 maj 2009 08:39

Hej! Numera hittar ni mig på http://cyberjunkies.wordpress.com/...

Av Spinal Stenos - 16 mars 2009 19:55

Nu var det återigen MÅNGA månader sen jag skrev senast och jag ber om ursäkt till folk som inte fått svar på sina frågor: Anette: Inga smärtor överhuvud taget numera. Kommer inte ihåg när jag tog smärtstillande senast. Lite begränsad i rörlighet men ...

Av Spinal Stenos - 10 september 2008 11:23

Har inte varit inne här på JÄTTELÄNGE.   Liten uppdate.   Det har var riktigt jobbigt i omgångar men från jan-feb och framåt så har det bara blivit bättre & bättre. Tränar fortfarande dagligen. 5-7 pass promenader /vecka & 2 pass styrketräning.Slarv...

Av Spinal Stenos - 9 november 2007 17:56

Då har man varit hemma en vecka och kan väl säga att det ändå gått över förväntan. Visst, det har varit ett helvete emellanåt & sömn får blir det inte spec mycket. Somnar ganska OK men vaknar vid typ 2 å sen ligger man och försöker hitta en ställning...

Ovido - Quiz & Flashcards