Alla inlägg under oktober 2007

Av Spinal Stenos - 27 oktober 2007 13:42


T -1


Javisst, så var det bara drygt en dag kvar med den gamla ryggen (får vi hoppas iallafall). Inga tecken på förkylning än. Alla i min omgivning har varit lite småsjuka sista veckan och detta är nåt som jag INTE vill bli nu. Har tryckt i mig alla möjliga medikament för mota bort skiten.


Imorrn är det dags att packa lite. Man behöver ju inte direkt mycket med sig. Man får ju sjysta kläder där.. *höhö*

Av Spinal Stenos - 24 oktober 2007 12:51


T -4


Idag var man på Rehab hjälmedelscentrum för att se om man kunde hitta nåt som kan underlätta i hemmet när man kommit hem.

Det första som slog en när man kom in i lokalerna... ALLA andra var ju typ 60+ :)... men men, sagt å gjort, fick med mig lite gripverktyg, strumppådragare (simpel men fiffig uppfinning), förhöjningskuddar att placera på stol, samt en tillsats att sätta på toan med armstöd (se ovan) . Man känner som 100 år redan och nu är det inte många dagar kvar.

Av Spinal Stenos - 22 oktober 2007 17:31


T -6


Då har man varit och fixat en mjukkorsett att användas efter operationen.

Den kan se lite klumpig ut men är helt OK att bära. Den är i första hand tänkt att användas i vaket tillstånd & när jag rör på mig. Skall bli spännande att se hur det blir att ta på sig den när man är nyopererad *smärta*. 

Av Spinal Stenos - 19 oktober 2007 15:00

T -9


Då har man varit och träffat narkosläkaren, tagit blodprover & svarat på massa frågor. Allt såg bra ut tyckte dom. Fick också redan på att "knivtiden" är satt till 220 min... 3,5 timmar!!! *uscha* Efter det är man nog inte så kaxig *gulp*


Det som är kvar innan operation är att fixa korsetten samt ett besök på Rehabcenter för att låna lite prylar som skall underlätta livet dom första veckorna efter ingreppet.


På bilden ovan ser du typen av implantat dom skall sätta in.


Av Spinal Stenos - 17 oktober 2007 16:07

T-11 dgr


Nu börjar det dra ihop sig. Fullt upp på jobbet för att hinna med allt nu när operationen blev tidigarelagd. Måste hinna lämna över alla projekt samt ordna med backup.


På fredag är det dags att träffa narkosläkaren och lämna in hälsodeklaration.


Av Spinal Stenos - 11 oktober 2007 16:27

Ibland blir det tvära kast. Har inte blivit så mycket skriva här sista veckorna sen man fick reda på att man fått tid för operation. Man går mest och räknar dagar vilket gör att tiden fan inte går fortare direkt ;)


Så idag förändras ALLT, och för en gångs skull har man turen på sin sida.

Fick samtal från SpineCentre som undrade om jag kunde komma in för operation tidigare, 26 nov var datumen som var bestämd sen innan. Nu blir det istället 29/10, alltså om ca 2 veckor!!!!! Vi snackar hopp i nedräkningen.... *yeeee*


Skall bli så jäkla gott att inte behöva gå och vänta mera :). Den 19/10 skall jag dit och träffa narkosläkaren för genomgång och den 22/10  skall jag och prova ut den mjukkorsett som jag skall ha efter operation.



Ovido - Quiz & Flashcards