Direktlänk till inlägg 10 september 2008

Frisk

Av Spinal Stenos - 10 september 2008 11:23

Har inte varit inne här på JÄTTELÄNGE.


Liten uppdate.


Det har var riktigt jobbigt i omgångar men från jan-feb och framåt så har det bara blivit bättre & bättre. Tränar fortfarande dagligen. 5-7 pass promenader /vecka & 2 pass styrketräning.Slarvar jag så får jag lida.


Jag får säga att jag är FRISK, livet är tillbaka.

Jag svarar gärna på era frågor om någon vill.

 
 
Ingen bild

Anette

29 september 2008 19:43

Hej
jag blir glad när jag läser att du känner dig frisk. Men det smärtor du har idag, var sitter de och varifrån kommer de? Är du begränsad i din rörlighet? Måste du ta värktabletter fortfarande?

 
Ingen bild

Nästan samma...

19 oktober 2008 15:22

Hej
Spännande att läsa din skildring. Drabbades själv av spinal stenos på 2 kotnivåer akut några dagar efter min 40-årsdag. Hade väl iofs haft vissa kortvariga besvär från ryggen tidigare, typ ischias vid sängläge pga feber tex, men inget kroniskt. Helt plötsligt upptäckte jag att jag inte kunde gå mer än några hundra meter utan att få en fruktansvärd smärta i rumpan som strålade ner i benet. Sedan blev det bara värre och värre. Att ta sig till ICA och handla var jättejobbigt. Det gjorde så ont att stå i kassakönt att tårarna började rinna. Jobbet kunde jag dock sköta sittandes, så det var aldrig några problem. Gick till ett antal läkare som inte fattade vad problemet var - "alla har ont i ryggen ibland" - tills jag krävde MR och förträngningen upptäcktes. Flera läkare sa att operationen var "för farlig". Men jag insisterade. Det är farligt att äta värktabletter länge också, så det ville jag inte göra. Kunde fortsätta träna simning och yoga, vilket blev min räddning. I mars 2006 opererade jag i Strängnäs av doktor Ruiz. Direkt när jag vaknade ur narkosen kände jag att smärtan var borta! Sårsmärtan var ingenting mot nervsmärtan. Efter 8 veckors sjuksskrivning var jag tillbaka igen och nu kom jag just hem efter en långpromenad i skogen. Det är underbart att kunna gå!

 
Ingen bild

Anne

25 december 2008 15:40

Opererades den 4/12 och lullar runt i min lägenhet och lider, tål inga värktabletter av något slag så när jag hittade din blogg idag såg jag framför mej hopp om bättring *L* ... undrar lite över korsetten du fick, nåt sånt alternativ nämndes inte alls här nere i Lund

Kram Anne

 
Ingen bild

RoNo

29 januari 2009 08:57

Hej!
Jag har för tre veckor gjort en stelop på Carlanderska i Göteborg och allt verkar ha gått bra. Det skulle vara trevligt och få kontakt med dig och andra som har gjort eller ska steloperera i ryggen. Hör av er på r_norrman@hotmail.com

Hälsningar
RoNo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spinal Stenos - 8 januari 2010 10:23


Hej!Livet med en ny rygg går fortfarande som på räls. Titta gärna in i mitt nya liv.Tveka inte att  kontakta mig om det är nåt du undrar över.   http://cyberjunkies.wordpress.com/     ...

Av Spinal Stenos - 28 maj 2009 08:39

Hej! Numera hittar ni mig på http://cyberjunkies.wordpress.com/...

Av Spinal Stenos - 16 mars 2009 19:55

Nu var det återigen MÅNGA månader sen jag skrev senast och jag ber om ursäkt till folk som inte fått svar på sina frågor: Anette: Inga smärtor överhuvud taget numera. Kommer inte ihåg när jag tog smärtstillande senast. Lite begränsad i rörlighet men ...

Av Spinal Stenos - 9 november 2007 17:56

Då har man varit hemma en vecka och kan väl säga att det ändå gått över förväntan. Visst, det har varit ett helvete emellanåt & sömn får blir det inte spec mycket. Somnar ganska OK men vaknar vid typ 2 å sen ligger man och försöker hitta en ställning...

Av Spinal Stenos - 3 november 2007 18:35

Efter att visat att jag även kunde gå i trappor så fick jag tillslut besked om att åka hem. Vid 11 kom ambulansen och hämtade mig för transport hem.   Att bara komma hem gör ju att man frisknar till. Nu väntade ett litet arbete med att försöka få ord...

Ovido - Quiz & Flashcards